Sunday 25 December 2016

Immortal Happiness.

Kata-kata yang ikhlas pasti akan mengalir seperti air, tidak perlu waktu untuk memikirkan, tidak perlu ruang untuk menjelaskan.

Kamu tahu kamu siapa, bagaimana dan bila semuanya bermula. Kamu tahu wajah ini, kamu tahu gambar ini. Adakah saya masih orang yang sama saat awal jumpa? Atau saya sudah berubah di mata anda? Perubahan yang baik kah? Atau buruk kah? Adakah saya semakin menjauh menurut kata hati anda? Hanya anda yang tahu jawabannya. Dan saya tidak tahu apa yang bakal mendatang.

Saya seorang lelaki yang jahil, tetapi saya tidak mahu mengheret anda dalam kejahilan. Saya lelaki yang penuh dengan amarah, tetapi saya tidak mahu anda terheret bergelut, melecur dengan api kemarahan saya yang pastinya akan membuat saya juga turut terbakar hangus. Semestinya saya mahu agar semuanya baik-baik saja tetapi ia terserah juga bagaimana tindakan anda. Saya seorang lelaki yang dingin dan tidak pandai berlembut atau manis mulut, untuk sentiasa mengucapkan kata 'saya cinta' dalam setiap hari-hari anda. Tetapi saya sentiasa cuba keluar dari kedinginan itu melalui perbuatan. Saya minta maaf jika tersalah kata dan perbuatan. Tetapi anda harus waras jika saya menegaskan saya tidak melakukan apa-apa kesalahan.

Hanya perbuatan yang menjadi bukti saya lelaki yang berdiri di atas apa yang telah saya katakan. Jika semua ini tidak memberi sebarang makna yang baik buat anda, maka tidak ada apa lagi yang dapat saya katakan. Maka saya lebih baik diam, kerana anda tidak akan suka diri saya yang tidak diam, saya juga membenci diri saya yang tidak diam. Kerana saya sedar akan satu perkara, jika saya tidak bijak, yang akhirnya akan binasa adalah diri saya sendiri..

Walau apa pun, adakah anda ingat esok hari apa? Saya tidak lupa, gambar ini sudah cukup untuk menunjukkan saya tidak pernah lupa. Saya hanya lelaki miskin yang tidak mampu memberi dunia untuk anda, tetapi saya sentiasa cuba memberi diri saya sendiri untuk anda. Apakah saya cukup buat anda? Adakah susuk jasad saya bisa untuk membuat anda gembira?

Jika di dalam 'Hitam' pada 2011 dulu, semuanya gelap bagi saya tetapi kini seperti mana anda, saya juga tidak sabar dan asyik memandang ke langit, menunggu munculnya Aurora. Sebagaimana cantiknya dia bercahaya menari di langit, sudah pasti dia lebih cantik lagi bila berada dalam dakapanku.

'Fi Amanillah'... Akan sentiasa ku sebut doa itu ketika dia nyenyak dalam pelukanku. Meminta agar semuanya sempurna dan baik-baik sahaja untuk dia. Meminta agar Dia memberi pertolonganNya dengan meminjamkan kepada saya sedikit kekuatanNya agar menjadi seorang lelaki yang memiliki cukup kekuatan untuk melindungi.

Kerana itu jugalah saya pertanyakan adakah anda merasakan saya bukan lagi orang yang sama? Jika bukan, fikir sekali lagi.

Kerana ini, kerana dia, tidak mengapalah seandainya saya binasa.

Bersinarlah... bercahaya terang benderanglah wahai Aurora, dengan cahaya iman dan kasih sayangNya. Mereputlah saya menjadi debu yang hilang di bawa angin, tidak berupa di bawa arus, dan dilupakan. Itu tidak mengapa, ayah akan sentiasa di depanmu Aurora, kamu tidak akan melangkah sendirian, sentiasa akan ada ayah melawan dunia untukmu. Hancurlah saya, kamu hanya perlu meminta wahai cahaya mataku Aurora, maka hancurlah saya demi kamu. Kerana kamulah kebahagiaan yang abadi, kerana kamulah 'immortal happiness' buat ayah. Kita jumpa sedikit hari lagi..  

No comments:

Post a Comment